Gepubliceerd op woensdag 16 juli 2008
IEF 6489
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Wij hebben daar de rechten op

kp.gif“Het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) is niet blij met de campagne van stichting Wakker Dier. De parodie op de originele reclame luidt: ’Kip! Het meest mishandelde stukje vlees!’ Het productschap heeft Wakker Dier dan ook dinsdag per brief verzocht de campagne te beëindigen.

Mocht de actiegroep daar niet positief op reageren, dan sluit het productschap een gang naar de rechter niet uit. Dat heeft een woordvoerster gezegd. Het productschap denkt juridisch een vuist te kunnen maken omdat Wakker Dier in de campagne gebruik maakt van de melodie van de slogan van het productschap ’Kip. ’t Meest veelzijdige stukje vlees’. „Wij hebben daar de rechten op.”

Lees hier meer (Telegraaf). Belusiter de radiocomemrcial hier.